Even wat favorieten op een rijtje

Eigenlijk doe ik niet aan lijstjes met favoriete spullen en momenten en dingen. Waarom niet? Omdat ik sowieso geen x aantal favorieten per week kan verzamelen, en omdat ik het juist leuk vind om zomaar wat op mijn blog te gooien. Rubrieken zijn niks voor mij, althans, tot nu toe is gebleken dat dat voor mij niet werkt. Ik wil gewoon schrijven wat in me opkomt en niks forceren. Toevallig kwam ik gisteren ZO veel leuke dingen tegen, dat ik even mijn enthousiasme moet delen. Dus, vandaag tóch favorieten.

Nachtblauw – Simone van der Vlugt

Allereerst liep ik de Bruna binnen, inclusief een boekenbon. Dat klinkt natuurlijk al als een perfect moment (boekenbon + boekenwinkel = geluk). Ik vind het wel altijd heel lastig om uit die 10.000 boeken één boek te kiezen, en daarom stel ik het kopen van een boek meestal ook heel lang uit. Liever ga ik naar de bieb en neem gewoon minstens 5 boeken mee. Gisteren liep het even anders. Ik kwam in de Bruna, neusde wat rond, zag hem staan, en had direct mijn keuze gemaakt: Nachtblauw van Simone van der Vlugt. Ik geloof dat ik rond mijn 12e de boeken van Simone van der Vlugt ontdekte, en sindsdien ben ik echt verliefd joh. Ik wil ze allemaal lezen, en het liefst hebben. Voornamelijk haar historische romans. Het begon met de historische jeugdromans (die echt een aanrader zijn. Ook voor volwassenen). En toen ik die uit had, waren de volwassenen-romans aan de beurt. Gelukkig schrijft ze er steeds meer en kon mijn geluk niet meer op toen ik een nieuwe bij de Bruna zag liggen. Ik wil ze echt allemaal in een rijtje op de kast hebben staan. Als je nog een boek voor de zomer zoekt: lees Simone. Bij voorkeur de historische romans. Wauwie. Zó mooi.

Die ene bril van de Specsavers

Ik zit echt even in dubio over de bril van de Specsavers. Ik heb namelijk een hekel aan de Specsavers, niet vanwege de winkel of vanwege het personeel of hun producten, maar vanwege hun reclames. Je kent ze vast wel: ze maken reclame door zichzelf te vergelijken met concurrenten en zichzelf beter, mooier, goedkoper en ongeveer iedere andere positieve vergrotende term in het spel te gooien. Daar houd ik niet van, en ik had me dan ook voorgenomen om nóóit naar de Specsavers te gaan, totdat ik met mijn lieve opa mee ging, omdat zijn bril kapot was. En daar zag ik hem staan: een montuur wat ik in eerste instantie helemaal niet zo mooi vond, maar toen ik hem opzette… gewoon wauw. Brillen staan mij nooit, maar déze bril..! Een montuur van slechts 29 euro, en het was gewoon bijna voor mij gemaakt. Ofzo. Ik heb deze bril dus nog niet, zou hem heel graag willen, maar weet niet of ik naar Specsavers wil én ik moet nog even wachten tot ik bijna 18 word.

montuur FOSTER van Specsavers

HEMA schoolspullen

Niet origineel deze, maar ik moet toch even benoemen dat de printjes van de nieuwe HEMA-schoolspullen heel leuk zijn. Ik ben sowieso fan van de heerlijk hollandse HEMA, en dat ze heel leuke schoolspullen hebben, is gewoon mooi meegenomen. Eigenlijk jammer dat de HEMA zo populair is geworden voor schoolspullen. Zeker nu de V&D weg is. Anyway, het leukste wat ik tegen ben gekomen voor komend schooljaar zal zeker niet iedereen hebben. Het stond namelijk niet bij de schoolspullen. Ik zag een jip- en janneke etui staan, en was zó enthousiast! Voor 3 euro heb ik hem toch maar meegenomen, en ik ben er onwijs blij mee! Eigenlijk is het een make-up tasje, maar ik gebruik hem gewoon als schooletui 🙂

IMG_20160731_115028[1]

Slimpie

Ook op suikervrij gebied ontdek ik steeds meer. Slimpie ranja is heerlijk en bevat bijna geen koolhyraten! Eigenlijk proef ik het verschil met ‘normale’ ranja niet eens meer. Verder heeft slimpie maarliefst 6 smaken, en is er dus genoeg om af te wisselen. Ze hebben Slimpie GO in hun assortiment: kleine knijpflesjes, zodat ik niet altijd en overal buitenshuis water hoef te drinken. Verder ontdekte ik gisteren de slimpie-ijsjes, dat zijn van die zakjes vloeistof die je in de vriezer moet leggen zodat de vloeistof bevriest. Ook deze ijsjes bevatten maar 1 koolhydraat per ijsje. ONBEZORGD IJSJES ETEN ♥ Kun je je voorstellen hoe blij ik ben? 🙂

Gehele koolhydraatarme slimpie-assortiment. Let op: de spekjes en lollies bevatten wél veel koolhydraten!

Welk(e) boek(en) lees jij deze zomer?

 

10 gedachten over “Even wat favorieten op een rijtje

  1. Wat een geweldige bril! En Hema verkoopt inderdaad hele leuke spullen. Ik schuim er altijd rond, maar ik koop haast nooit wat. Ik ben helaas het type die schoolspullen aanschaft en er vervolgens nooit meer naar kijkt. Moet ik echt afleveren, want ik was blij verrast toen ik er laatst door heen liep.

    Like

    1. Schoolspullen zijn nu juist de dingen die ik wél altijd gebruik. Ik heb meer dat ik notitieboekjes koop, en ze vervolgens niet wil gebruiken omdat ze zo mooi zijn, en dan vind ik het zonde om er in te gaan schrijven…

      Like

Geef een reactie!

