Kletspraat

Het was bijna perfect: een graad of 3, bijna geen wind, maar wel een zonnegloed over de hele wereld heen. De aarde was in vrolijkheid gehuld een tijdje terug. In ieder geval was ík in vrolijkheid gehuld de afgelopen dagen. Samen met het weer. Buiten dat het weer vrolijk was, kreeg ik ook een boel leuk nieuws afgelopen week!

Masterclass

Toen ik zomaar eens door mijn mailbox aan het scrollen was, kwam ik een mailtje tegen van de decaan met een link naar de website van de masterclasses van de RU Nijmegen voor ‘gemotiveerde en getalenteerde leerlingen’ Gemotiveerd ben ik zeker, maar getalenteerd… tsja… (dat laat ik gewoon achterwegen). Ook omdat ik druk bezig was met andere dingen, heb ik het mailtje links laten liggen. Toen ik eergisteren goed ging kijken naar de masterclasses werd ik heel enthousiast: een masterclass korte verhalen schrijven door Daniël van der Meer, hoofdredacteur van Das Magazin en dichter Ellen Deckwitz. Ik heb me eigenlijk meteen laten inschrijven, want het mocht van de decaan (die helemaal niet weet hoe getalenteerd ik ben) :). Mijn mond viel wel even open toen, één dag na mijn inschrijving, de masterclass vol zat, terwijl ik er al weken te laat bij ben. Anyways: ik mag in april met een lieve vriendin naar Nijmegen! Getalenteerd of niet: we gaan het gewoon doen!

Over korte verhalen gesproken

Of het toeval is of niet, weet ik niet, maar de laatste tijd ben ik op school ook veel bezig geweest met korte verhalen: We moesten onder anderen enkele Six Word Stories zoeken, en wat zijn dat leuke verhalen! Ik meen het: 6 woorden waarin een heel verhaal zit verpakt, angst, woede of juist blijheid. Echt… geweldig. Hier wat voorbeelden:

”Passengers, this isn’t your captain speaking”

Mom thaught me how to shave

Braught roses home, keys didn’t fit

Jumped. Then I changed my mind

Hij hoorde nog: ”Beademing mag uit”

Efteling

Die leuke foto hierboven gaf natuurlijk al een hint! Aangezien de carnavalsdagen voor iedereen best vermoeiend waren (hard werken!) heeft mijn moeder zomaar, last-minute, een vakantie naar een boshuisje van de Efteling geboekt! Ik kijk er enorm naar uit! Verdere details volgen na het bezoek aan de Efteling! We gaan gezellig met opa en oma weg 🙂

P.s.: wanneer jullie dit lezen, ben ik alweer terug! (:))

8 gedachten over “Kletspraat

  1. Oh wat leuk zo’n masterclass! 🙂 6 word stories kunnen zo mooi zijn. Zelf ben ik er niet zo’n kei in, maar het is inderdaad ontzettend knap om een heel verhaal in 6 woorden weer te geven.
    Leuk trouwens, de Efteling! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie!

