In the middle of nowhere – Thailand

Afgelopen zomervakantie was ik in Thailand, en daar heb ik midden op de River Kwai een wonderlijke ervaring beleefd, in een huisje, drijvend op het water. Daar schreef ik een stukje over mijn tijd in dat huisje…

Bron

Ik moet even iets opschrijven hoor!

Het is zo geweldig hier. Ik ben met een longtailbootje het oerwoud in gevaren, met de wind wapperend in mijn haren en druppels water die door de vochtige lucht in mijn gezicht waaiden. Tussen het groene woud door, met hier en daar een grote schildpad in de uitmonding van de rivier. 

Ik ben beland in een houten huisje, drijvend op de River Kwai, tussen enkel mooie, groene jungle en water, midden in Thailand. Het is hier heel primitief: geen stroom, dus geen tv, geen computer, geen telefoon, maar ook geen warm water en geen licht. Ik lig nu in het pikdonker (het is 21:30) in een hangmat, met enkel wat olielampjes om me heen die het hele huisje in een oranjegele gloed hullen. Om mij heen hoor ik de rivier kabbelen. Rustig schommel ik op en neer, en laat mijn gedachtes komen. Ik denk heel even aan mama, en aan de wereld van verschil waarin we ons bevinden. Ik kan me niet voorstellen dat ik in Nederland ooit de rust zal voelen die ik op dit afgelegen plekje van de aarde voel.

’s Ochtends wordt ik wakker van het tsjirpen van de krekels en andere dieren uit het oerwoud. Ik hoor onvoorstelbaar veel vogels door elkaar heen zingen, en het kabbelen van de rivier mengt alle geluiden tot één wonderschoon natuurgeluid. Ik voel me zo goed hier. De rust. De stilte. De natuur om me heen. Het geluid van de échte aarde. Dingen waar ik normaal zo’n moeite mee heb, gaan hier zonder probleem. Het leven hier is zo simpel. Zo eenvoudig. Zo fijn.

Met mijn frisse ochtendgezicht en een zwemvest spring ik de rivier in en laat me meevoeren met de sterke stroming van de rivier. Een stukje verderop wandelt een olifant, en zo gauw ik bij de laatste boei weer uit het water kan klimmen wandel ik terug naar het houten huisje, om nog zo’n duik te maken. Ik hou van deze plek ♥

Morgen trekken we weer verder naar het noorden. Ik vind het onwijs jammer om deze plek te moeten verlaten, maar in het noorden gaan we weer nieuwe dingen zien. Ik wil dit nog een keer doen. Ik wil later nog eens terug naar dit huisje. Dít is nu écht rust. Ik voel me thuis.

 

2015-08-07 Thailand - Kanchanaburi - 06 Jungle Rafts 36.JPG
Houten huisje ♥
2015-08-07_Thailand_-_Kanchanaburi_-_06_Jungle_Rafts_40[1]
In de rivier! ♥ (Ja. Dat ben ik. Genietend met de armen in de lucht)
13 gedachten over “In the middle of nowhere – Thailand

  1. Gave ervaring Anne! Ik ben nooit verder gekomen dan de BeNeLux, Duitsland, en Frankrijk… :p Thailand lijkt me prachtig. Je tekst is ook erg mooi, leest makkelijk weg. Deed me heel erg denken aan een inleiding van een boek. 🙂

    Like

    1. Alle foto’s zijn op dezelfde locatie genomen 😉
      Dat zou zeker kunnen. De stroming is best wel sterk: je moet echt wel wat spierkracht hebben om er uit te kunnen klimmen. Voor een volwassene is dat goed te doen, maar voor kinderen en ouderen lijkt het me niet veilig! Zeker bijzonder. Heb er enorm van genoten!

      Like

    1. Dat snap ik wel. Ik weet ook niet of ik er een hele vakantie zou blijven. Voor ons was het een soort ‘tussenstop’ tussen de rondreis door. We zijn er ook maar één nacht geweest (al was ik graag nog wat langer gebleven!)

      Like

Geef een reactie!

