Musical muziek

Musical muziek is echt een van mijn favoriete muzieksoorten. Het is dé combinatie tussen muziek, zang en theater. Soms vind ik het zo mooi en speciaal om te zien hoe iemand alles in de muziek gooit, en juist bij musicalmuziek is dat vaak heel duidelijk, omdat iemand dan écht in zijn/haar rol zit. Wat dat betreft is een musical ook wel een van de meest creatieve voorstellingen die in er in het theater te zien zijn. Een musical zelf gaat niet alleen maar om toneel, maar ook om de dans, het decor, de personages, het verhaal, muziek, en daarmee is het een grote combinatie tussen heel veel kunsten. In deze blog wil ik graag wat musical muziek met jullie delen!

Het is over – Heerlijk duurt het langst

Het eerste liedje wat mij meteen heel erg aangreep was ‘Het is Over’ uit de Musical Heerlijk duurt het langst. Het is een vrij onbekend nummer, maar wel enorm mooi. De versie hieronder is gezongen door Brigitte Heitzer in het tv-programma: Op zoek naar Evita. Ik vind dit absoluut het mooiste musical nummer wat ik ooit gehoord heb. En deze versie is geweldig. Vooral het stuk vanaf 2:50 vind ik geweldig! En de blik van dat jurylid… Geweldig! ♥

Nog een dag – Les Misèrables

Dit liedje kent bijna iedereen wel, denk ik. In deze video wordt vooral duidelijk gemaakt welke boodschap geldt voor de verschillende groepen van de bevolking. De boodschap is natuurlijk heel mooi, maar het lied nog veel mooier!

Somewhere – West Side Story

Van dit liedje zijn enorm veel versies te vinden, en de versie die ik zocht kon ik helaas niet vinden. Wel heb ik een andere mooie versie gevonden, al heeft de mevrouw die het in deze officiële versie zingt wel een enorm accent (maar dat moet ook volgens de originele muziek, alleen ik vind het wat minder mooi.)

Me Siento Hermosa (I feel pretty) – West Side Story

Van dit lied kennen veel mensen de Engelse versie, terwijl ik de Spaanse juist veel mooier vind. Echter was daar geen goede versie van op youtube te vinden. Op Spotify staat wel een hele mooie! Deze versie vind ik ook mooi (vooral het symfonieorkest), maar de jurk van die mevrouw vind ik écht heel erg lelijk!

Dat was dan het laatste lied. Ik hoop dat dit enigszins interessant was om te lezen. Ik heb zelf enorm veel lol besteed aan het schrijven van dit artikel. Lekker liedjes luisteren, en herinneringen ophalen.

Wat vinden jullie van musical muziek?

 

Geef een reactie!

