Over Thailand

Het is hier een beetje stil, en ik zal eens snel vertellen hoe dat komt: Na mijn superleuke vakantie naar Thailand heb ik in het notitie-ding van mijn telefoon allemaal ideeën voor blogjes geschreven, en gedeeltelijk uitgewerkt. Toen ik terugkwam (wat nu dus al een paar dagen geleden is) ben ik alles heuuuuuull actief gaan uitwerken, totdat ik, atechneut, iets raars deed, en alles ineens WEG was, en ik vind alleen originele dingen leuk. Als ik het dan nog eens opnieuw ga typen is het te gemaakt om het zo maar te zeggen. Dat is de hoofdzakelijke reden dat hier nu geen gemiepel over Thailand staat, maar alleen gemiepel over mijn atechnischheid. Er zijn wel nog wat dingetjes die ik nog wel kan vertellen, dus dit artikel wordt waarschijnlijk gewoon een beetje een grote mengelmixmoes.

(Shit… dit plaatje verklapt de inhoud.)

Jungle Rafts

In Thailand (ja… toch nog een stukje over de vakantie) zijn we op een gegeven moment een longtailbootje in gestapt, en het oerwoud ingevaren. Sinds die dag ben ik verliefd op longtailbootjes. Longtailbootjes zijn gewoon leuk, want ze gaan best wel hard, en de wind wappert dan lekker door je haren, maar ik dwaal af… Met de leuke bootjes zijn we naar de Jungle Rafts gevaren. Dat zijn huisjes zonder stroom, elektriciteit (oke… eigenlijk is dat toch ongeveer hetzelfde, of niet?), internet, wifi (ja, dat is ook ongeveer hetzelfde), en we hadden dus ook geen lampen en warm water. Helemaal back to basics. En guess what… Het was echt mega mega mega leuk. Douchen met een olielampje, eten met een olielampje, slapen onder een klamboe, wakker worden van het klompelen* van de rivier, in de hangmat schommelen, zwemvestje aan en de rivier in springen, mee-dobberen met de stroming en helemaal niks hoeven. Dit is echt zo’n grote aanrader. Het was echt geweldig in de Jungle Rafts

*Ik ben blijkbaar zo gek dat ik tegenwoordig mijn eigen woorden verzin.

2015-08-07_Thailand_-_Kanchanaburi_-_06_Jungle_Rafts_40[1]

Ja, die vage figuur met de armen in de lucht, dat ben ik.

De nachttrein

Ik ben zo’n mens dat eigenlijk nergens goed slaapt behalve in een bed. Dus in auto’s, bussen, vliegtuigen en treinen slapen, zou niet echt mijn dingen moeten zijn. Als ik het over vliegtuigen heb zit daar een behoorlijke kern van waarheid in. Ik heb tijdens de 12 uur durende vlucht geen oog dichtgedaan. Ergens halverwege de vakantie reden we per nachttrein naar het noorden van Thailand. Ik dacht al: Dat wordt vast een lange nacht met dat geboemel van die trein. Maar toch sliep ik helemaal perfect. ’s Ochtends werd ik wakker met dit mooie uitzicht:

2015-08-10_Thailand_-_Chiang_Mai_-_01_Nachttrein_04[1]

Hoe sprookjesachtig is dat…?

Mijn geheime talent

Ja… Ik heb mijn geheim talent ontdekt in Thailand. Stiekem kan ik heel goed kruisboogschieten. Mijn pijlen gingen allemaal door de groene -iets- heen. Wat is dat eigenlijk voor ding? Een mango, papaja, ofzo? Oh, en die pijlen die er langs af geschoten zijn, zijn natuurlijk niet van mij hè…

2015-08-10 Thailand - Chiang Mai - 03 Ban Mong Village 22

Ik had van te voren verwacht dat ik artikel over van alles behalve Thailand zou gaan, maar achteraf gaat het blijkbaar toch helemaal over Thailand… Dat was dan wel weer genoeg geklets voor vandaag 🙂

Schermafbeelding-2014-01-09-om-14.53.18

Een gedachte over “Over Thailand

Geef een reactie!

