Een beetje ziek.

Ik ben een beetje ziek. Niet zo gigantisch ziek als die schattige teddybeer hieronder, maar gewoon niet fit. Wat vooral vervelend is, is dat ik een enorme hekel aan ziek zijn heb. Ziek zijn is gewoon niks voor mij… Niet mijn ding. Ik wil veel te graag dingen doen.

Vrijdagavond bij het uitgaan voelde ik het al aankomen. Als ik verkouden ben hoef ik nooit te hoesten, maar mijn oog moet altijd huilen. Heel vervelend, want buiten dat ik een beetje vermoeid ben, voel ik me verder prima, terwijl iedereen mij ziet huilen en maar vraagt wat er aan de hand is.

Lieve bezorgde mensen. Het gaat prima! Mijn ogen en neus werken vandaag alleen even niet mee!

Zaterdag ben ik met mijn zieke hoofd gaan volleyballen. 5 sets, -dat is vrij veel- omdat het gelijkspel werd en we één reservespeler hadden die liever niet het veld in wilde. En zondag ben ik met mijn snotneus gaan werken. Kindercarnaval. Lekker achter de bar drank inschenken. Feest. Maar niet heus voor mijn neus. (héé dat rijmt :p)

Maandag ben ik naar school gegaan, maar dat was eigenlijk niet zo heel verstandig. Ik had een fluistergesprek met de geschiedenisleraar:

Hij: Anne… Ben jij niet gewoon heel erg ziek?

Ik: Uhm… Ja…

Hij: Moet je dan niet gewoon naar huis?

Ik: Uh… Nee. Ik heb een presentatie dadelijk en ik kan mijn groepje écht niet in de steek laten.

Hij: Waauw. Bewonderenswaardig.

Tja. Eigenlijk was die presentatie wel belangrijk, maar nog belangrijker was dat ik een voortgangsgesprek had met mijn mentor, en over die gesprekken kan ik 3 dagen nadenken. Wat moet ik zeggen? Hoe moet ik dat zeggen? Wat gaat ze (mijn mentor) vragen? En als ik ziek naar huis ga wordt dat gesprek weer uitgesteld en dan moet ik weer opnieuw na gaan denken. Overthinking me… Goed. haha, daar wordt aan gewerkt. (misschien moet ik toch maar filosofie gaan studeren 😉 )

Dat evaluatiegesprek is nu in ieder geval achter de rug, en het was niet stressvol, maar gewoon heel erg gezellig net als normaal. Mijn mentor is zo’n vrolijk persoon! Dat moet gewoon gezellig zijn. Echt heel fijn! Het ging gewoon over vervolgstudies en de resultaten van mijn studiekeuzetest, waar de sector onderwijs er met een dikke 9 bovenuit sprong. Ik weet nog niet wat het gaat worden, maar mijn ogen zijn nu vooral gericht op pedagogische wetenschappen, ALPO, Humanistiek, iets met Nederlands of iets met Levensbeschouwing.

Vandaag ben ik de hele dag thuis gebleven. Lekker thee met honing drinken, en zakdoeken vies maken. Morgen ga ik naar school om een proefwerk literatuurgeschiedenis te maken (ik hou van literatuurgeschiedenis) en ik ben nog aan het twijfelen of ik voor de rest van de vakken ook naar school ga. We’ll see.

Mijn blogplanning loopt ook een beetje in de soep. De blogs komen tegenwoordig ’s avonds online in plaats van ’s morgens. Oeps! Eerst even uitzieken en dan komt daar misschien ook wel weer verandering in.

Schermafbeelding-2014-01-09-om-14.53.18

Een gedachte over “Een beetje ziek.

Geef een reactie!

